zaterdag 11 juli 2015

TaalDrops

Klik op de fout* in de volgende zinnen:

In Groot-Brittanië is een hiv-geïnfecteerde op miraculeuze wijze genezen.

Na de matinée gingen de leden van het comité en de assemblee naar het café en ik ging met ze mee.

Alle opgehaalde aalmoezen gingen rechtstreeks van de aalmoezenier naar de organizatie voor behoeftige militairen.

De 'Ijzeren Dame' wordt postuum zowel verguisd als geëerd.

De West-Vlaamse politicus beloofde ter goede trouw dat hij gauw werk zou maken van de snel-Belgwet.

Volgens de analyse van de analist zit de bankverzekeraar met liquiditeitsproblemen.

Jij barbecuet toch zelf? Vroeger barbecuëden mijn man en ik samen, maar sinds het accident met de poedel barbecue ik alleen. 

Steve stond relaxed aan zijn contrabas te plukken, maar Mark zat helemaal gestresst en uit de maat de outro te spelen.

Die groentesoep is veel appetijtelijker als je er vermicceli in doet.

Ken jij de Indianen van Noord-Amerika? De bekendste zijn wellicht de Apaches.

* Fout is wat in minstens één taalboek als fout of niet-standaardtaal wordt beschouwd.

6 opmerkingen:

Chantal zei

Profiteert er van!! 't Zijn de laatste, dan hebben jullie vakantie tot september ;-)
En een warme merci om zo trouw mee te doen!!!! Ik waardeer dit ten zeerste!!!

fotorantje zei

amai vakantiewerk
met de hakken over de sloot

A van de Aa zei

Slechts vier goed.... ik heb in september vakantie ;-)

Chantal zei

Wooow!!! Slechts één foutje!!!! Ik ga dubbel en dik genieten van mijn vakantie ;-)

A van de Aa zei

Jajaja een foutje ..... tuurlijk ;-) :P

Chantal zei

hahahaha... toegegeven, van sommige was ik zelf verbaasd ;-)